Se dette nyhedsbrev i en browser

Det store motoreftersyn på redningsbådene

Der er sket meget, siden der blev brugt 10 årers robåde som redningsbåde for 100 år siden. I 1914 kom den første motorredningsbåd til herhjemme.
I dag er det to Volvo Penta D6-435, der driver redningsbådene frem med op til 40 knob. 

Vi har nu gennemgået motorerne på redningsbådene, der holder til i Klintholm FRB 20 og i Gedser FRB 09, med det årlige eftersyn.

Nyt stativ til liferafts på Aurora

På Forsea færgen Aurora, der sejler mellem Helsingør og Helsingborg, har vi fremstillet og monteret 4 stk. bærende stativer for redningsflåder. Opgaven blev løst om natten mellem kl. 23.00-05.00, så færgen ikke skulle tages ud af driften. Aurora er en af Forsea's eldrevne færger, som dermed sejler med en reduceret klimabelastning. 

Første store hovedsyn 

De to lodsbåde, Golf og Hotel, blev gennemgået efter søfartsstyrelsens specifikationer. 

Skrueaksler blev udtaget og kontrolleret. Søventiler tjekket og meget mere. Når vores job er gjort, bliver lodsbådene gennemgået af søfartsstyrelsen og godkendt. Lodsbådene er udstyret med 2 Volvo Penta D13 MH 368 kW.

Pas godt på din båd

Skal du have et par vinterråd, når båden efter sommersæson skal på land, så besøg Lars i vores forretning. Brug vores erfaring, og skal du bruge en hydraulikslange, så klarer Lars også det. 

Han sælger dig også gerne en dunk kølervæske, så din motor ikke tager skade, når frosten bider til vinter. Du er altid velkommen i vores forretning, hvor udvalget af reservedele er stort.  

Frameld dig dette nyhedsbrev